Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

När ni hör av mig som minst är då jag behöver er som mest

Av Mary - 21 mars 2009 09:16

När jag är nere och ledsen, när allt känns tungt och jobbigt drar jag mig undan världen. Från att vara på G jämt till att inte ens vilja prata i telefon, msn eller ens smsa, ja det är just då jag egentligen behöver dig som mest.


När jag drar mig undan världen och inte har lust är då jag märker vilka som verkligen finns där av alla mikna vänner. INGEN! Nej för precis så är det. Jag inser att det inte är så lätt att veta hur de ska bemöta mig när jag drar mig undan, men att i princip inte göra det alls? När ingen hör av sig för att fråga hur jag mår, när ingen vill veta egentligen...


Jag har trevande berättat för flera om min nuvarande situation... då börjar blickarna flacka och de har ingen aning om hur de ska bemöta mig. Det är klart att det är mycket roligare att prata med mig när jag är lika glad och bekymmerslös som vanligt. Det är klart att det är mycket bekvämare att ha mig som vän när de behöver prata av sig men att välja att inte höra av sig alls när de vet att jag mår dåligt? De borde ju själva fatta att det är just det jag behöver när jag mår skit. Jag behöver att du kommer hem till mig trots att jag säger att jag inte har lust. Jag behöver att någon drar upp mig ur soffan och ser till att jag kommer utanför dörren. Jag behöver någon som bryr sig över huvud taget...

 
 
fairy

fairy

21 mars 2009 15:55

Inte lätt att må dåligt.
Vet inte vad som hänt, däremot har jag från och till mått väldgt dåligt själv,
Det jag lärde mig av den situationen var att;
"Man vet inte vilka vänner man har förrän man behövder dem"

Och att de som inte tar kål på en gör en starkare...tro mig, snart är våren här, och hur klyshigt det är låter så gör tiden sitt...

http://ochjag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 19 maj 2009 21:21

NU har jag registrerat mitt företag! Wiiiii!!! Det är dock inte helt säkert att jag startar det ändå, men eftersom jag vet att det kan ta en hel oändlighet innan man får sitt företag registrerat och innan företagsnamnet godkänns har jag fått rådet at...

Av Mary - 17 maj 2009 09:47

  I fredags var jag ute och åt lunch med en kund till mig. Han har köpt tidigare och kommer förmodligen att köpa igen. Vi har fått en riktigt bra kontakt redan från första stund och han är en sådan som verkligen kan prata. Han pratar till och med mer...

Av Mary - 14 maj 2009 21:59

Lena Endré är helt fantastiskt vacker och dessutom en av Sveriges bästa skådespelare. Jag bara älskar denna reklam och reklam är annars något jag inte alls brukar tycka om...   ...

Av Mary - 14 maj 2009 21:06

  Plats: Systembolaget, kassa 3, Vasagatan, Stockholm Tid: Torsdag den 14 maj 2009, 18:09   Tänk er senariot... när jag kommer fram till kassan är det kanske sex personer före mig i kön. Det finns bara en kassa öppen och den som står näst i kön för a...

Av Mary - 12 maj 2009 21:56

  att TV-kvällen är så lång. Först Uggly Betty klockan åtta, därefter Desperata... men den tittar jag mest på i brist på annat. Sen kommer Christine, visst är hon väl underbar? Sist men inte minst Brothers and sisters, en av de bästa serierna ever......

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om omröstningar som dessa på denna blogg?
 Tråkiga
 Astråkiga
 Så tråkiga att man bara dör!
 Mjaa okej lite roliga är de kanske
 Roliga
 Så roliga att jag håller på att döööö!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards