Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Matrealist? Ja visst!

Av Mary - 6 maj 2009 19:23

Jag har ju funderat ett tag på om jag ska byta ut min nuvarande Internet-uppkoppling mot ett mobilt ett. Det har ju knappast varit något jätteviktgit eller så men det kan vara värt att tänka på. Jag har dessutom sneglat lite på en liten, röd, blank och fin dator, en sådan där minidator. Det är ju knappast så att jag behöver en ny dator, men den är ju sååå fin ju.


Här om dagen började jag dock kolla upp varianter av mobilt bredband och insåg att jag kunde få en sådan fin liten dator på köpen... nästan i alla fall. Jag sufar runt för fullt och visst kan jag få en sådan röd liten sak om jag vill. Jag inser efter ett tag att den röda datorn är ganska så dyr och dessutom ganska så dålig jämförelsevis. Jag fortsätter dock att surfa vidare och till slut, halv tolv på kvällen tar jag steget, jag beställer ett mobilt bredband och en fin liten ny dator. Det blev dock inte en röd en, men en liten fin en som bara skrek mitt namn. Nu väntar jag på min nya lilla dator som jag inte alls behöver. MUMS!


Jag har dessutom lyckats spendera pengar på andra roliga elektroniska prylar den senaste tiden. Eller roliga och roliga, det vänar att se i och för sig men min förhoppning är att det är riktigt roligt!


Elektroniken är utöver de väskor, skor, kläder och heminredning jag köpt, men det är jag värd. Jag har ju trots allt lyckats med en halvering av mina fasta kostnader sedan i december. Jag satt och kollade lite på min ekonomi här om kvällen och insåg att jag i snitt, utslaget på hela året, enbart har räkningar på 6767 kronor per månad. Nice!

 
 
Aylala

Aylala

6 maj 2009 21:53

Jag tycker verkligen inte om att köpa elektronikprylar. Avskyr det. Älskar att jag har både dator och telefon via jobbet och slipper slänga ut pengar på sånt. Meeeeen...när vi var i Asien hade min far med sig en sån liten minidator och fanken vad jag är sugen på en sån. Jag släpar ofta med mig dator när jag är ute och reser och de där får ju för tusan plats i de flesta av mina handväskor. Jag förstår dig, det gör jag. Och förlåter materialismen. För den här gången.

http://blogg.aftonbladet.se/16179

 
Yoline

Yoline

6 maj 2009 22:14

Näe, vill också ha! Mobilt bredband har jag sen länge men mitt stora åbäke är inget jag släpar runt på i onödan. En liten ska det va. Sen har du inga ursäkter i världen att inte blogga, massor! Pussar och kramar i massor

http://www.therealyoline.blogspot.com

 
Ingen bild

Mary

11 maj 2009 20:12

Aylala:

Ja men jag vill egentligen inte heller lägga pengar på teknik, men fan jag vill ju ha den! I like it, I need it, i wont it! :-P

Den lilla lilla datorn är ju faktiskt mycket användbar. Den är ju jättefin! :-P

 
Ingen bild

Mary

11 maj 2009 20:13

Youline:

Jaa ja ja en liten söt och fin en ska det vara! Jag har ju en stor och bra att ha här hemma och nu en liten fin att ha med mig! :-P

Haha nej nu har jag inga ursäkter längre! Haha

Pussar gumman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 19 maj 2009 21:21

NU har jag registrerat mitt företag! Wiiiii!!! Det är dock inte helt säkert att jag startar det ändå, men eftersom jag vet att det kan ta en hel oändlighet innan man får sitt företag registrerat och innan företagsnamnet godkänns har jag fått rådet at...

Av Mary - 17 maj 2009 09:47

  I fredags var jag ute och åt lunch med en kund till mig. Han har köpt tidigare och kommer förmodligen att köpa igen. Vi har fått en riktigt bra kontakt redan från första stund och han är en sådan som verkligen kan prata. Han pratar till och med mer...

Av Mary - 14 maj 2009 21:59

Lena Endré är helt fantastiskt vacker och dessutom en av Sveriges bästa skådespelare. Jag bara älskar denna reklam och reklam är annars något jag inte alls brukar tycka om...   ...

Av Mary - 14 maj 2009 21:06

  Plats: Systembolaget, kassa 3, Vasagatan, Stockholm Tid: Torsdag den 14 maj 2009, 18:09   Tänk er senariot... när jag kommer fram till kassan är det kanske sex personer före mig i kön. Det finns bara en kassa öppen och den som står näst i kön för a...

Av Mary - 12 maj 2009 21:56

  att TV-kvällen är så lång. Först Uggly Betty klockan åtta, därefter Desperata... men den tittar jag mest på i brist på annat. Sen kommer Christine, visst är hon väl underbar? Sist men inte minst Brothers and sisters, en av de bästa serierna ever......

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om omröstningar som dessa på denna blogg?
 Tråkiga
 Astråkiga
 Så tråkiga att man bara dör!
 Mjaa okej lite roliga är de kanske
 Roliga
 Så roliga att jag håller på att döööö!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards