Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

När jag blev stalkad på den andra bloggen...

Av Mary - 7 maj 2009 21:42


fick jag av flera rådet att skaffa en sån där sida där man kan identifiera vilka ens besökare är. Till slut gjorde jag det även om jag inte direkt orkar engagera mig i kalaset. Jag tänkte att om jag råkar ut för något sådant igen så kan jag kolla upp personen då eller något. Jag vet bara inte riktigt hur det ska gå till, att kunna kolla upp vem det är som besöker ens sida för det är ju bara massa siffror och konstigheter.


Det som är lite roligt är att man kan kolla statestiken lite bättre med den där funktionen. Jag kan se hur många unika besökare, hur många återkommande och hur länge de varat på sidan. Jag kan också se från vilka länder mina besökare är från och kan ni tänka er, jag har besökare från hela världen på min andra halvt döda blogg. Eller tja... hela världen är kanske lite att ta i men besökare från fem världsdelar har jag i alla fall, inte illa va?


Det mest slående är att jag sedan den 3 april har haft över 1200 besök på min sida trots att jag bara har skrivit tre inlägg sedan dess. Jag förstår inte hur folk hittar in på en sida som uppenbarligen inte är i bruk längre, men lite smickrad måste jag erkänna att jag är.


Det känns ju extra trist att jag inte kan använda min gamla blogg längre med tanke på att jag där faktiskt hade läsare. Visst jag har lite läsare här också, men inte i närheten av de antal jag hade på min förra blogg. Vem vet, förr eller senare kanske jag återgår till mitt riktiga blogghem igen, lagom tills mina gamla läsare har gett upp hoppet om min återkomst.


För nu är det dock här jag håller hus. Read it and weep you lucky ones!

 
 
Ingen bild

~Vågis~

7 maj 2009 23:18

Hej vännen.

Det är ju det som är lite tråkigt när man byter portal, man blir oftast bortglömd. Jag själv är nog mest lat, jag klickar på mina favoriter på ab, sen gör jag inte mycket mer.

Men du, din stalker har träffat någon, kanske låter han dig vara om du kommer tillbaka *hoppas hoppas* :)

Kram sötaste vännen :)

 
Yoline

Yoline

8 maj 2009 10:01

Aja, jag erkänner.. jag kollar fortfarande din gamla blogg ibland eftersom det poppat upp några inlägg där och jag är en nyfiken jäkel. Dessutom är jag en av dem som kan kolla mina favoriter flera gånger om dagen så den där som har många sidvisningar per dag kan vara jag ;) men jag vill inte du ska tro att jag stalkar dig.. då slutar jag omgående. Ha en skön fredag! Kram kram

http://www.therealyoline.blogspot.com

 
Ingen bild

Miss V

8 maj 2009 12:37

Det skulle vara kul om du kom tillbaka. Det är inte samma sak här, även om det är mer seriöst här. Men tänk om du kunde blanda båda delarna, så enkel och tillgänglig du skulle vara då :)

Kram

 
Ingen bild

Mary

9 maj 2009 10:33

Vågis:

Hehe ja jag vet jag kan också vara lite lat när det kommer till sådant, men några utanför har jag lyckats följa. Det beror i och för sig på att jag gillar deras texter så jag kan inte låta bli! :-)

Det var ju bra att stalkern träffat någon och jag tror inte han skulle stalka mig mer iaf. Däremot så finns det fler anledningar till att jag inte är på AB just nu. Hittade min kusin på bloggen, har haft mindre roliga läsare som jag känner mig "kollad" av så till slut ledsnade jag. Hmm I'm so complicated! :-D

Vi får se, förr eller senare kanske jag kommer tillbaka! :-)

Kramar gumman! Har du skickat in den?

 
Ingen bild

Mary

9 maj 2009 10:35

Youline:

Haha nej men gumman, inte känner jag mig stalkad av dig heller! Du är så välkommen så såklart!

PUSS

 
Ingen bild

Mary

9 maj 2009 10:36

Miss V:

Haha ja tänk så enkel och tillgänglig jag skulle vara... men jag vet inte dock om enkel och tillgänglig beskriver mig som bäst! Det låter sådär! :-D

 
Ingen bild

~Maria~

9 maj 2009 12:10

japp, jag har skickat MÅNGA och på onsdag ska jag på en rekrytering :)

Det är inge kul att hitta folk på bloggen som man känner, eller ha en massa efter sig som "kollar" en. Nu har jag lagt din blogg i bokmärksfältet, så det är enkelt att gå in till dig :)

Kram

 
Ingen bild

Mary

9 maj 2009 19:44

Maria:
Åååh vad spännande! Jag ska hålla alla tummar för dig vännen! Hoppas hoppas hoppas det går bra!

Nej det är faktiskt jobbigt men thats life I guess. Det är ju skönt att man kan välja att INTE vara där då! :-)

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 19 maj 2009 21:21

NU har jag registrerat mitt företag! Wiiiii!!! Det är dock inte helt säkert att jag startar det ändå, men eftersom jag vet att det kan ta en hel oändlighet innan man får sitt företag registrerat och innan företagsnamnet godkänns har jag fått rådet at...

Av Mary - 17 maj 2009 09:47

  I fredags var jag ute och åt lunch med en kund till mig. Han har köpt tidigare och kommer förmodligen att köpa igen. Vi har fått en riktigt bra kontakt redan från första stund och han är en sådan som verkligen kan prata. Han pratar till och med mer...

Av Mary - 14 maj 2009 21:59

Lena Endré är helt fantastiskt vacker och dessutom en av Sveriges bästa skådespelare. Jag bara älskar denna reklam och reklam är annars något jag inte alls brukar tycka om...   ...

Av Mary - 14 maj 2009 21:06

  Plats: Systembolaget, kassa 3, Vasagatan, Stockholm Tid: Torsdag den 14 maj 2009, 18:09   Tänk er senariot... när jag kommer fram till kassan är det kanske sex personer före mig i kön. Det finns bara en kassa öppen och den som står näst i kön för a...

Av Mary - 12 maj 2009 21:56

  att TV-kvällen är så lång. Först Uggly Betty klockan åtta, därefter Desperata... men den tittar jag mest på i brist på annat. Sen kommer Christine, visst är hon väl underbar? Sist men inte minst Brothers and sisters, en av de bästa serierna ever......

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om omröstningar som dessa på denna blogg?
 Tråkiga
 Astråkiga
 Så tråkiga att man bara dör!
 Mjaa okej lite roliga är de kanske
 Roliga
 Så roliga att jag håller på att döööö!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards