Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Mary - 14 maj 2009 21:59

Lena Endré är helt fantastiskt vacker och dessutom en av Sveriges bästa skådespelare. Jag bara älskar denna reklam och reklam är annars något jag inte alls brukar tycka om...


Av Mary - 14 maj 2009 21:06


Plats: Systembolaget, kassa 3, Vasagatan, Stockholm

Tid: Torsdag den 14 maj 2009, 18:09


Tänk er senariot... när jag kommer fram till kassan är det kanske sex personer före mig i kön. Det finns bara en kassa öppen och den som står näst i kön för att betala är mycket trevlig att se på. Denna trevlighet försvinner dock snabbt och efter någon minut är det en mans tur att betala som har två vita boxviner. Han är runt 40-45 år och är mycket välklädd i kostym, han ser mycket affärsmässig ut och hela uppenbarelse skriker framgångsrik affärsman. När det är hans tur i kassan utspelar sig följande senario:


Affärsmannen = AM

Systembolagskassören = SK


AM: Jag ska åka till Halmstad i morgon. Om jag fryser in vinet över natten, tar fram det och lägger det i blien under dagen så bör det väl vara tinat till kvällen va? Det borde väl funka?

SK: Eeeh... frysa in vinet? Så att det blir djupfryst först allstå? Jaa eeeh jo det går väl kanske... men det är nog inte så bra för vinet...

AM: Ja men jag vill ju att det ska vara kylt när jag kommer fram på kvällen, det är ju ändå bara  box-vin...

SK: Hmm... njae eller... Jag ser hur han har svårt att hålla sig för skratt. 

AM: Ja men det borde väl vara tinat till dess va? Du menar alltså att det förstör smaken eller?

SK: Mmm, jo...

Mary står tre personer bort i kön och mannen kan inte undgå att höra hennes fnissande. Jag ska erkänna att jag hade god lust att säga åt honom att köpa en frysväska med några frysklampar istället, men jag höll tyst... eller nästan i alla fall... förutom fnisset.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om omröstningar som dessa på denna blogg?
 Tråkiga
 Astråkiga
 Så tråkiga att man bara dör!
 Mjaa okej lite roliga är de kanske
 Roliga
 Så roliga att jag håller på att döööö!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards