Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Bebisar är ju söta...

Av Mary - 3 maj 2009 18:50

det kan ju ingen säga annat än, men jag kan helt sanningsenligt säga att det ÄR skönt att bebisarna tillhör någon annan. Jag kan ännu mer säga att det är skönt när det finns två bebisar i samma familj, de tar upp all tid och allas medvetande precis hela tiden. Hur söta de än må vara så måste jag erkänna att när de skriker om vart annat hela tiden så är det lite jobbigt. Att hela dagarna jämt och ständigt måste planeras efter de små krypen dessutom gör inte saken bättre. När man börjar bli som tröttast på dem så händer det dock, man får ett så där urgulligt leende så att man bara smälter. De är ju helt otroligt charmiga och fina. Fullkomliga!


Trots deras fullkomlighet så undrar jag om jag någonsin skulle orka, vilja eller om jag någonsin kommer att känna suget efter egna små bebisar. Jag vet inte, men det känns inte alls helt självklart. 33 år och inget bebissug alls ännu, nej det blir nog ingen bebis för mig, men vem vet, kanske jag träffar mannen som kan få mig på andra tankar någon gång. Tills dess är jag helt klart nöjd med att låna dem en stund när de ler och är glada för att lämna tillbaka dem till mamma när de börjar bli kinkiga och griniga.

 
 
Ingen bild

malin

3 maj 2009 21:19

så bra att jag fick länken igen=)

glöm inte, jag skulle inga ha heller! ...sen träffa jag paul o ändrade mig totalt=)

pok

 
Yoline

Yoline

3 maj 2009 21:43

Hmm, verkar som vi haft samma funderingar i helgen :) Jag har absolut ingen längtan men de har ju sin charm.. vem vet? Det kanske kommer en dag. Puss

http://therealyoline.blogspot.com

 
Ingen bild

Mary

3 maj 2009 21:58

Malin:

Haha ja men jag är inte snålis vettu! ;-)

Hahaha ja sant, men du var å andra sidan aningen yngre än vad jag är idag... typ tio år... men men jag säger inte aldrig för man ska ju aldrig säga aldrig!

pok gumman!

 
Ingen bild

Mary

3 maj 2009 22:00

Youline:

Aaah så du har haft samma funderingar alltså? Ja dessa är inte nya för mig, det blir bara mycket påtagligt vid vissa sammanhang. Hur söta de än är så var torsdag eftermiddag till söndag lunch mer än tillräckligt när allt fokus handlar om bebisar. Nyblivna mammor har en förmåga att bli helt uppslukade av sina bebisar, vilket inte är speciellt konstigt, det är nog snarare biologiskt, men väldigt tråkigt för oss andra i längden. Jag kände mig lite smått uttråkad idag faktiskt! :-)

PUSS

 
Ingen bild

Miss V

4 maj 2009 14:28

Barn är jobbiga. Jag skulle inte vilja ha fler än min. Tänk att börja om igen, nu när han äntligen är lite självgående. Vilken mardröm :)

 
Ingen bild

Mary

6 maj 2009 19:35

Hahaha ja men de tillför väl lite också va? Det är dock väldigt intressant och inte helt vanligt att få höra från en förälder. Nu har du mitt fulla förtroende! :-D

 
Ingen bild

Miss V

7 maj 2009 15:21

Njae, jag tror bara det är min som faktiskt tillför något. Resten är ett elände ;)

 
Ingen bild

Mary

7 maj 2009 21:10

Aaah ja men då förstår jag, då får jag låna din lite då så att jag får en tillförsel! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 19 maj 2009 21:21

NU har jag registrerat mitt företag! Wiiiii!!! Det är dock inte helt säkert att jag startar det ändå, men eftersom jag vet att det kan ta en hel oändlighet innan man får sitt företag registrerat och innan företagsnamnet godkänns har jag fått rådet at...

Av Mary - 17 maj 2009 09:47

  I fredags var jag ute och åt lunch med en kund till mig. Han har köpt tidigare och kommer förmodligen att köpa igen. Vi har fått en riktigt bra kontakt redan från första stund och han är en sådan som verkligen kan prata. Han pratar till och med mer...

Av Mary - 14 maj 2009 21:59

Lena Endré är helt fantastiskt vacker och dessutom en av Sveriges bästa skådespelare. Jag bara älskar denna reklam och reklam är annars något jag inte alls brukar tycka om...   ...

Av Mary - 14 maj 2009 21:06

  Plats: Systembolaget, kassa 3, Vasagatan, Stockholm Tid: Torsdag den 14 maj 2009, 18:09   Tänk er senariot... när jag kommer fram till kassan är det kanske sex personer före mig i kön. Det finns bara en kassa öppen och den som står näst i kön för a...

Av Mary - 12 maj 2009 21:56

  att TV-kvällen är så lång. Först Uggly Betty klockan åtta, därefter Desperata... men den tittar jag mest på i brist på annat. Sen kommer Christine, visst är hon väl underbar? Sist men inte minst Brothers and sisters, en av de bästa serierna ever......

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om omröstningar som dessa på denna blogg?
 Tråkiga
 Astråkiga
 Så tråkiga att man bara dör!
 Mjaa okej lite roliga är de kanske
 Roliga
 Så roliga att jag håller på att döööö!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards