Alla inlägg den 11 april 2009

Av Mary - 11 april 2009 21:46

Det är bara att konstatera, jag är en puckomagnet! Jag vet inte riktigt vad det är som gör det, men puckon tycks dras till mig som flugor till hundskit! Jippi!


Jag vet inte HUR många gånger mitt ex sa till mig att jag fick sluta att vara så jävla trevlig mot alla. Han ledsnade efter ett tag på att "rädda" mig ur alla konstiga situationer. Jag vet inte hur många gånger jag ringde honom och bad honom komma för att jag hade ett pucko efter mig.


Jag antar att jag är trevlig, glad och positiv mot de flesta. Jag ser ingen anledning till att inte vara det om de inte gjort eller behandlat mig på ett sätt som är fel förstås. Att jag är trevlig och inte rakt av dissar dem tycks dessa puckon ta som en invit eller något. Bara för att jag inte igonerar folk betyder det ju knappast att jag bjuder in till oanständiga förslag. Ska man verkligen behöva vara otrevlig för att inte behöva dras med puckon?


Senast i dag var det en minst sagt suspekt person som försökte ta kontakt med mig. Jag hade lånat min mammas bil, en Nissan Micra av äldre modell för att åka och kolla på bland annat balkongmöbler. När jag svänger in vid Plantagen åker det en likadan Nissan Micra i en annan färg framför mig. Jag inser redan i blien att nissen som kör den andra bilen tittar lite extra. Jag parkerar och går in, han sneglar för fullt när han går före mig. Jag väljer då att gå åt motsatt håll, strosar runt lite och ser sen tulpanerna. Jag tänker att jag ska köpa ett par knippen åt mamma. När jag väl kommer fram och står och väljer vilka jag ska ha så visar det sig att mannen med Micran står där. Han utbrister i en ramsa om just bilen Nissan Micra och förväntar sig att jag ska känna en tillhörighet till honom bara för att bilarna är likadana. Alltså hur vanliga är inte dessa bilar egentligen? Eeeh, hehe okej säger jag, tar snabbt mina tulpaner och går därifrån. Han följer efter en liten stund men försvinner tack och lov inom kort.


Innan denna man var det ju en idiot på min förra blogg som lyckades ta reda på vem jag var och började skicka saker hem till mig... Jag har dessutom haft en man efter mig som trodde att vi var snudd på ett par efter några få mail och som i ett halvår därefter skrev inlägg i sin blogg om mig trots att jag sagt att jag inte ville ha med honom att göra.


När jag pluggade jobbade jag extra och stämplade biljetter vid pendeltågen. Jag pratade alltid med städarna som kom in i kuren för att äta eller låna toaletten. Att jag inte totalt ignorerade dem visade sig vara helt fel taktik av mig. En man, som inte hade varit i Sverige så länge och inte kände några "ursvenskar" i större utsträckning, började fråga mig om jag var singel. På den tiden var jag tillsammans med mitt ex och jag var ju van vid att detta var "ursäkt" nog för att slippa undan alla skamliga förslag. Vad gjorde snubben? Jooo han bjöd hem både mig och min sambo för intima träffar och middag! Jisses så arg jag blev och jag kan säga att han vågade inte komma in och låna varken toaletten eller micron när jag jobbade efter det.


En annan man började ta reda på när jag jobbade och kom förbi även när han var ledig. Han ringde in till kuren och ville komma förbi och hälsa på mest hela tiden. Den här killen var visserligen gullig och trevlig, men han fattade inte riktigt vart gränserna gick.


I mitt nuvarande jobb råkar jag ut för puckon mest hela tiden. Det är framför allt kunderna som inte riktigt vet vart gränserna går. Jag har vid ett otal antal tillfällen råkat ut för kunder som mer än gärna vill träffas, men som uppenbarligen inte vill handla av mig. Hur ofta lär du dig en säljares nummer, ringer du upp denne när du missat samtalet, när du dessutom vet vad denne ska sälja och du till råga på allt vet att du inte är intresserad av att handla av denne? Nej jag tänkte väl det, det händer ju inte alltför ofta! Jag har en förmåga att få kunderna att berätta allt och lite till om sig själva, vilket ofta är bra. Om de dock bara är ute efter att ragga och inte av att handla så slösar ju de på min tid!


Listan kan göras HUR lång som helst men jag tror jag nöjer mig här! Det är bara att konstatera att jag är en riktig puckomagnet!

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om omröstningar som dessa på denna blogg?
 Tråkiga
 Astråkiga
 Så tråkiga att man bara dör!
 Mjaa okej lite roliga är de kanske
 Roliga
 Så roliga att jag håller på att döööö!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards