Alla inlägg den 14 april 2009

Av Mary - 14 april 2009 19:02

De flesta bloggar jag läser och följer är av ganska hög kvalitet när det kommer till det svenska språket. Jag uppskattar en välskriven text och jag kan inte rå för det, men jaghar en förmåga att döma personers intelligensnivå utefter det språk de skriver på.


I en blogg kan man självklart raljera och skriva med ett språk som inte passar sig i alla lägen, men det märks ändå om personen har förmåga att uttrycka sig eller inte i text.


Jag har verkligen svårt att följa bloggar där skribenten inte använder stora bokstäver eller vet hur man använder punkter, kommatecken och frågetecken. Jag vet att vissa slarvar av ren lathet, men när de väl vill skriva korrekt så klarar de av det med bravur. Jag har själv svårt att medvetet skriva fel, att inte börja en mening med stor bokstav eller liknande. Visst jag raljerar och skriver knappast likadant på bloggen som i arbetet, men jag använder mig av språket som verktyg.


Jag är kanske lite av en språkpolis ibland men att läsa texter där ingenting är i närheten av det svenska språket gör ont i mig. Don't like it!


Vad som är ännu värre är de texter som inte har något som helst flyt. Texter där man enbart rapar upp händlese efter händelse utan att väva samman historien på ett antingen underhållande eller i alla fall fångande vis. Såååå tråkigt!


Jo jag tar mig rätten att tycka igen och jo jag skriver själv ganska bra om jag får säga det själv, och det får jag för det här är min blogg (som du brukar säga Veronica).


Jag är däremot smärtsamt medveten om att just detta inlägg blev väldigt platt och utan känsloinlägg, vilket har en förmåga att göra det väldigt tråkigt! Men, men även solen har sina fläckar!

Av Mary - 14 april 2009 18:58

Här om dagen så lade jag upp en profil på Bloglovin. Sidan är ju knappast ny för mig men jag har inte undersökt den så särskilt tidigare. Nu har jag dock lagt upp flera av mina favoriter på den sidan, sådana bloggar jag vill följa. Den är ju helt suverän, framför allt för de bloggar som inte uppdateras dagligen och som du därav inte går in på så ofta. ALLA nya blogginlägg visas där så det är helt omöjligt att missa sina favoriters inlägg. Det enda negativa med sidan är att de som skriver massor av inlägg varje dag, dessa blir lite jobbiga att ha där. I övrigt kan jag verkligen rekommendera er att använda sidan för den underlättar något rejält!

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om omröstningar som dessa på denna blogg?
 Tråkiga
 Astråkiga
 Så tråkiga att man bara dör!
 Mjaa okej lite roliga är de kanske
 Roliga
 Så roliga att jag håller på att döööö!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards