Alla inlägg den 26 april 2009

Av Mary - 26 april 2009 22:03

Jag blir så irriterad! I dag har jag haft en duktig dag. Jag har lagat mat, bakat, handlat, varit på Ikea, jobbat med affärsplanen och pantat pet-flaskor. Det där med att panta tomglas är något jag gärna skjuter på hur länge som helst, jag har säkert inte gjort det på ett år och följdaktligen fick jag hela 70 kronor eller något sådant i pant. Det var mycket trevligt såklart!


Senare ikväll skulle jag då fortsätta att vara lika duktig och gå ut med tomglasen till återvinningsstationen. Även detta är något jag gärna skjuter på trots att den ligger runt hörnet bara. NU hade jag dock bestämt mig att tjuren vid hornen så att jag blev av med kassarna. Jag hade tre hela papperskassar med gamla flaskor som stått och dammat igen. Jag fick därmed ta två vid första omgången för att gå ytterligare en gång därefter.


När jag kommer dit är det överfullt rakt av och det får inte plats en enda flaska ofärgat glas. Några har ställt sina kassar nedanför vilket även jag gör, men inte innan jag sett mig omkring ordentligt. Det är ju trots allt olagligt att göra så och jag har minsann sett på TV att det finns sopspanare som letar efter förbrytare. Så ännu en gång har jag lyckats begå brott med glas inblandat idag. Jisses, vart är jag på väg? Det mest irriterande är ju att det är överfullt och jag har inte mage att gå dit med min sista kasse, så nu har jag fortfarande massor av tomglas här hemma! TYPISKT, varför skall allt hända mig?

Av Mary - 26 april 2009 21:51

Jag var alltså på Ikea idag och lyckades göra av med lite pengar. Jag förklarade för mamma att jag känner mitt samhälleliga ansvar och väljer att spendera mina pengar som blir över pga sänkta räntor osv. Jag ska, om jag så ska göra det ensam, se till att vi kommer ur den här ekonomiska krisen. Jag spenderar!


I alla fall så skulle jag komplittera några glas jag köpt på Ikea. Dessa glas är fina men väldigt tunna, vilket innebär att de väldigt lätt går sönder. Jag skulle bara ha två stycken men tog en sådan glaslåda som Ikea har för att vara säker på att de skulle hålla hela vägen hem. Jag hade ställt lådan i den gula säcken som i sin tur hängde på en gul-Ikea-säck-vagn. När jag nästan var vid kassorna så hände det, ett av glasen rasade ur och gick i tusen bitar.


FAN, tänker jag och ser mig omkring. Runt omkring var det ganska tomt men självklart var det ett medelålders par som såg och gubben kunde naturligtvis inte låta bli att kommentera det hela. Jag ser mig omkring efter någon som arbetar där, jag tänker att det är bäst att säga till eftersom det nu låg stora glasbitar mitt på golvet. Alldeles nyss hade ju stället kryllat av personal, men inte nu inte. Vad gör jag då? Jo, jag smiter iväg och skyndar mig att betala och försvinna ur Ikeas åsyn.


Jag får ju lite dåligt samvete nu, jag smet undan att betala det hela och dessutom så låg det glas kvar när jag gick. Visserligen tog jag bort det värsta och lade åt sidan men ändå... Skäms lite gör jag allt. Men om ni ser på nyheterna att någon har fått glas i foten på Ikea Kungens Kurva idag kan ni väl varna mig så att jag kan ta bort detta inlägg?

Av Mary - 26 april 2009 09:00

trots att det är söndag och jag hade kunnat sova tills jag vaknade. Problemet är ju att om jag gör det så har ju halva dagen gått innan jag kommit igång och idag måste jag ju till Ikea igen. Det är så typiskt att jag blev tvungen att ta mig till Ikea idag igen, jag var ju där för två veckor sedan. Jag glömde ju att köpa barnsäkerhetsspärrar eller vad det nu heter. Mina vänner jag ska till nästa helg har ju beställt sådana så det är bara att ta sig i kragen och åka dit igen. Uschj och fy!


Därefter måste jag hinna laga mat också. Jo jag vet, det låter ju som om det inte är en så big deal men för mig är det det. Jag ska se till att laga mat så att jag inte behöver köpa lunch ute hela veckan, duktiga jag va?


Jag ska dessutom hinna jobba lite till med min affärsplan, det tar tid och det är mycket man måste ta hänsyn till. Tack och lov för Internet, vad gjorde man förr i tiden egentligen?


Jag vet, ett totalt ointressant inlägg för er att läsa, men men...


NU ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning för en resa till Lovely Ikea!

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om omröstningar som dessa på denna blogg?
 Tråkiga
 Astråkiga
 Så tråkiga att man bara dör!
 Mjaa okej lite roliga är de kanske
 Roliga
 Så roliga att jag håller på att döööö!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards