Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Priset för den ovillkorliga kärleken?

Av Mary - 16 april 2009 20:33

Har ni märkt det? Hur lätt man blir bortglömd i de flesta sammanhang. Det behövs egentligen inte särskilt lång tid med frånvaro förrän man inte finns i människors främsta medvetande. Hos vissa har man ju gjort ett så pass stort intryck att man finns kvar ett lite längre tag eller kanske till och med för livet. Hos andra försvinner man ur deras medvetande så fort man inte är i dess synfält.


Kunderna glömmer en så fort man inte hör av sig med jämna mellanrum. Det spelar inte någon roll hur nöjda de är med ens arbete hos många. Det gäller att hela tiden påminna dem om ens existens och om ens goda samarbete. Hos ens tidigare arbetsgivare och arbetskamrater är man snabbt bortglömd när de fortsätter i det vanliga tempot. Ibland lyckas man ju få en eller ett par lite bättre kontakter med några som man har fortsatt umgänge med, men annars är man borta ganska snart.


Hos männen ja, dessa män. Somliga tycks ju glömma en så fort de inte ens hör ett sms från en, andra tycks aldrig vilja fatta vinken. Somliga män fortsätter att höra av sig år efter år trots att de aldrig får ett lillfinger ens.  Hos vänner, nära vänner finns man ju kvar också såklart. Något som är uppenbart är att om man hållt sig undan en tid så är man inte längre den självklara att ringa om något händer längre. Det går fort! Å andra sidan hittar man lätt och snabbt tillbaka igen hos dem som faktiskt är ens vänner på riktigt.


Det är väl annars familjen man helt säkert kan veta att man inte glöms bort av. I familjen är man ju som en del av deras kroppar, deras medvetanden. Det är ju omöjligt att koppla bort dem om än för en liten stund och det är ju på gott och ont förstås. Det är ju å andra sidan ingen som kan reta en så mycket som ens mamma eller syster. Det finns inga som man kan bli så förbannad på som de i ens familj. Det är nog i och för sig priset man får betala för den ovillkorliga kärleken och närheten.

 
 
Ingen bild

Veronica

16 april 2009 22:05

Å andra sidan gör det mest ont om det är just familjen som glömmer. Och det kan tyvärr också hända.

 
Ingen bild

Mary

19 april 2009 10:06

Jo du har så rätt, om familjen glömmer smärtar det desto mer... :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 19 maj 2009 21:21

NU har jag registrerat mitt företag! Wiiiii!!! Det är dock inte helt säkert att jag startar det ändå, men eftersom jag vet att det kan ta en hel oändlighet innan man får sitt företag registrerat och innan företagsnamnet godkänns har jag fått rådet at...

Av Mary - 17 maj 2009 09:47

  I fredags var jag ute och åt lunch med en kund till mig. Han har köpt tidigare och kommer förmodligen att köpa igen. Vi har fått en riktigt bra kontakt redan från första stund och han är en sådan som verkligen kan prata. Han pratar till och med mer...

Av Mary - 14 maj 2009 21:59

Lena Endré är helt fantastiskt vacker och dessutom en av Sveriges bästa skådespelare. Jag bara älskar denna reklam och reklam är annars något jag inte alls brukar tycka om...   ...

Av Mary - 14 maj 2009 21:06

  Plats: Systembolaget, kassa 3, Vasagatan, Stockholm Tid: Torsdag den 14 maj 2009, 18:09   Tänk er senariot... när jag kommer fram till kassan är det kanske sex personer före mig i kön. Det finns bara en kassa öppen och den som står näst i kön för a...

Av Mary - 12 maj 2009 21:56

  att TV-kvällen är så lång. Först Uggly Betty klockan åtta, därefter Desperata... men den tittar jag mest på i brist på annat. Sen kommer Christine, visst är hon väl underbar? Sist men inte minst Brothers and sisters, en av de bästa serierna ever......

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om omröstningar som dessa på denna blogg?
 Tråkiga
 Astråkiga
 Så tråkiga att man bara dör!
 Mjaa okej lite roliga är de kanske
 Roliga
 Så roliga att jag håller på att döööö!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards