Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Felbedömning av mig

Av Mary - 25 april 2009 13:17

Min nya balkong är underbar och jag har tidigare trott att solen skulle komma vid tvåtiden till min balkong när solen står som högst på himlen under sommaren. Ack så fel jag hade för solen kommer till min balkong redan vid ett nu, tänk att jag i sommar kommer att ha sol från tolv till nio! Jippi, jippi, jippi!


Så nu sitter jag alltså på min balkong och myser i solen. Dessutom är jag så produktiv att jag sitter och snickrar på min affärsplan. Det är lite småjobbigt att försöka se vad som står på skärmen i solen, men det får jag ta helt enkelt!


Jag blev lite inspirerade när jag såg programmet Dragnästet på ettan här förut. Det är ju inte så att jag söker efter riskkapital för mitt företag, men det är intressant att se vad riskkapitalisterna ställer för frågor. Något jag framför allt tänkte på var hur lite frågor de ställde trots allt och att de inte ens krävde att se papper på de siffror de pratade om. Inte för att papper i sig spelar någon roll, men kalkyler och genomtänkta planer känns som en mycket viktig del om man ska gå in med pengar i ett annat företag kan man tycka.


I vilket fall som helst ska jag nu fortsätta mitt skrivande på min egen affärsplan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 19 maj 2009 21:21

NU har jag registrerat mitt företag! Wiiiii!!! Det är dock inte helt säkert att jag startar det ändå, men eftersom jag vet att det kan ta en hel oändlighet innan man får sitt företag registrerat och innan företagsnamnet godkänns har jag fått rådet at...

Av Mary - 17 maj 2009 09:47

  I fredags var jag ute och åt lunch med en kund till mig. Han har köpt tidigare och kommer förmodligen att köpa igen. Vi har fått en riktigt bra kontakt redan från första stund och han är en sådan som verkligen kan prata. Han pratar till och med mer...

Av Mary - 14 maj 2009 21:59

Lena Endré är helt fantastiskt vacker och dessutom en av Sveriges bästa skådespelare. Jag bara älskar denna reklam och reklam är annars något jag inte alls brukar tycka om...   ...

Av Mary - 14 maj 2009 21:06

  Plats: Systembolaget, kassa 3, Vasagatan, Stockholm Tid: Torsdag den 14 maj 2009, 18:09   Tänk er senariot... när jag kommer fram till kassan är det kanske sex personer före mig i kön. Det finns bara en kassa öppen och den som står näst i kön för a...

Av Mary - 12 maj 2009 21:56

  att TV-kvällen är så lång. Först Uggly Betty klockan åtta, därefter Desperata... men den tittar jag mest på i brist på annat. Sen kommer Christine, visst är hon väl underbar? Sist men inte minst Brothers and sisters, en av de bästa serierna ever......

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om omröstningar som dessa på denna blogg?
 Tråkiga
 Astråkiga
 Så tråkiga att man bara dör!
 Mjaa okej lite roliga är de kanske
 Roliga
 Så roliga att jag håller på att döööö!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards