Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Jag måste erkänna vad jag gjorde idag

Av Mary - 26 april 2009 21:51

Jag var alltså på Ikea idag och lyckades göra av med lite pengar. Jag förklarade för mamma att jag känner mitt samhälleliga ansvar och väljer att spendera mina pengar som blir över pga sänkta räntor osv. Jag ska, om jag så ska göra det ensam, se till att vi kommer ur den här ekonomiska krisen. Jag spenderar!


I alla fall så skulle jag komplittera några glas jag köpt på Ikea. Dessa glas är fina men väldigt tunna, vilket innebär att de väldigt lätt går sönder. Jag skulle bara ha två stycken men tog en sådan glaslåda som Ikea har för att vara säker på att de skulle hålla hela vägen hem. Jag hade ställt lådan i den gula säcken som i sin tur hängde på en gul-Ikea-säck-vagn. När jag nästan var vid kassorna så hände det, ett av glasen rasade ur och gick i tusen bitar.


FAN, tänker jag och ser mig omkring. Runt omkring var det ganska tomt men självklart var det ett medelålders par som såg och gubben kunde naturligtvis inte låta bli att kommentera det hela. Jag ser mig omkring efter någon som arbetar där, jag tänker att det är bäst att säga till eftersom det nu låg stora glasbitar mitt på golvet. Alldeles nyss hade ju stället kryllat av personal, men inte nu inte. Vad gör jag då? Jo, jag smiter iväg och skyndar mig att betala och försvinna ur Ikeas åsyn.


Jag får ju lite dåligt samvete nu, jag smet undan att betala det hela och dessutom så låg det glas kvar när jag gick. Visserligen tog jag bort det värsta och lade åt sidan men ändå... Skäms lite gör jag allt. Men om ni ser på nyheterna att någon har fått glas i foten på Ikea Kungens Kurva idag kan ni väl varna mig så att jag kan ta bort detta inlägg?

 
 
Ingen bild

Volvo

26 april 2009 22:07

Dumma, dumma du! Skämmes! Är det konstigt att vi har finanskris när det finns folk som du, som sätter sönder och sedan smiter?

Nej, jag ska genast tipsa Expressen, DN och Aftonbladet. Jag kommer tjäna kosing på denna story ;P

 
Ingen bild

Mary

26 april 2009 22:14

Hahaha Volvo alltså? Tssihi du är ju för rolig du!

Oooh no, dont tips the press, jag hatar alla paparazzies (stavas det så?) som jag äntligen lyckats skaka av mig! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 19 maj 2009 21:21

NU har jag registrerat mitt företag! Wiiiii!!! Det är dock inte helt säkert att jag startar det ändå, men eftersom jag vet att det kan ta en hel oändlighet innan man får sitt företag registrerat och innan företagsnamnet godkänns har jag fått rådet at...

Av Mary - 17 maj 2009 09:47

  I fredags var jag ute och åt lunch med en kund till mig. Han har köpt tidigare och kommer förmodligen att köpa igen. Vi har fått en riktigt bra kontakt redan från första stund och han är en sådan som verkligen kan prata. Han pratar till och med mer...

Av Mary - 14 maj 2009 21:59

Lena Endré är helt fantastiskt vacker och dessutom en av Sveriges bästa skådespelare. Jag bara älskar denna reklam och reklam är annars något jag inte alls brukar tycka om...   ...

Av Mary - 14 maj 2009 21:06

  Plats: Systembolaget, kassa 3, Vasagatan, Stockholm Tid: Torsdag den 14 maj 2009, 18:09   Tänk er senariot... när jag kommer fram till kassan är det kanske sex personer före mig i kön. Det finns bara en kassa öppen och den som står näst i kön för a...

Av Mary - 12 maj 2009 21:56

  att TV-kvällen är så lång. Först Uggly Betty klockan åtta, därefter Desperata... men den tittar jag mest på i brist på annat. Sen kommer Christine, visst är hon väl underbar? Sist men inte minst Brothers and sisters, en av de bästa serierna ever......

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om omröstningar som dessa på denna blogg?
 Tråkiga
 Astråkiga
 Så tråkiga att man bara dör!
 Mjaa okej lite roliga är de kanske
 Roliga
 Så roliga att jag håller på att döööö!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards