Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Ibland får man stjäla...

Av Mary - 27 april 2009 19:53


Ibland är det faktiskt tillåtet att stjäla. MIn underbara chef som jämt och ständigt härjar om att alla gamla kunder bara förfaller. Då talar vi om företag som varit kunder för ibland tio år sedan. Dessa kan ju knappast kallas för kunder och det finns ju inte en enda av cheferna kvar efter så lång tid.


Idag talade jag dock med en av våra, eller egentligen min chefs kunder. De hade ringt in tidigare och ville kolla upp en utbildning som dock inte blev av just nu. Istälelt verkar det som om de kan tänkas behöva hjälp med rekrytering framöver, vilket min chef naturligtvis hade missat helt. De ska inte bara rekrytera EN säljare utan kan tänkas behöva hjälp med ett antal säljare under hela året. Fatta vilken stor affär det kan bli och den blir i sånt fall min, min, MIN!


När jag berättade detta för min chef märktes det att han skämdes väldigt. Han vrålar på oss om andras gamla och kalla kunder, men han kan inte ens hålla reda på sina egna varma kunder. Han började ursäkta sig med att han hade tänkt att ringa dem, att han inte fått tag på dem och så vidare. Tänkt? borde jag ha vrålat i stil med hans utbrott. Tänkt räcker inte, har du inte fått tag på dem är det väl bara att ta bilen och svänga förbi. Sätt dig i lobbyn tills dess att de har tid för dig! är vad min chef brukar slänga ur sig när han är på det humöret.


Att jag dessutom drar in multirekrytering hos hans kunder är ju bra pinsamt för honom. Det är i och för sig väldigt skönt för det innebär att han kommer att hålla sig lugn en tid framöver nu.


Förra veckan när han fick ett utbrott fick jag nog. Jag orkade faktiskt inte sitta och lyssna på hans fjantiga och obefogade utbrott. Han avslutade förrförra veckan med att vråla och började förra veckan med att vråla. Vad vrålade han om då? Jo, att jag hade mejlat honom om en faktura han inte hade betalt. Leverantören ringde och jag tog ett meddelande och det borde jag ju ha förstått att jag inte skulle ha gjort, eller?


Ja i vilket fall som helst så i måndags när han vrålade som värst om detta och att jag borde ringa kunder sa jag att det var en härlig start på dagen och veckan, att han var så peppande. Peppande? Skriver han. Peppande, du är väl inget litet barn heller som måste peppas? Du ska väl kunna peppa dig själv? Jo visst säger jag, men att bli nerslagen på detta vis gör att jag inte kan det. Dessutom var jag kaxig nog och frågade honom om det var på det här sättet han lär sina kunder i sina utbildningar att de ska coacha, leda och entuasmera sina anställda. Haha då blev han tyst och mumlade lite, gick därifrån och sa att jag borde visa lite lojalitet istället för att bara tycka att han är en stor skit.


Är han sann eller? Jo men idag var det skönt att stjäla hans kund!

 
 
Pezster

Pezster

27 april 2009 21:09

Verkligen... jag blir alltså förundrad varje gång du skriver om din chef... vilket praktrövhål han verkar vara... funderar på att be myndigheterna dra in hans existenstillstånd.

http://aku.blogg.se

 
Ingen bild

Mary

27 april 2009 21:53

Ja ja ja kan du inte göra det? Det här är sannerligen en idiot som jag skulle behöva hjälp med! Jag kan ju säga att han för tillfället är förhållandevis lugn... så dessa utbrott räknas ju nästan inte! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 19 maj 2009 21:21

NU har jag registrerat mitt företag! Wiiiii!!! Det är dock inte helt säkert att jag startar det ändå, men eftersom jag vet att det kan ta en hel oändlighet innan man får sitt företag registrerat och innan företagsnamnet godkänns har jag fått rådet at...

Av Mary - 17 maj 2009 09:47

  I fredags var jag ute och åt lunch med en kund till mig. Han har köpt tidigare och kommer förmodligen att köpa igen. Vi har fått en riktigt bra kontakt redan från första stund och han är en sådan som verkligen kan prata. Han pratar till och med mer...

Av Mary - 14 maj 2009 21:59

Lena Endré är helt fantastiskt vacker och dessutom en av Sveriges bästa skådespelare. Jag bara älskar denna reklam och reklam är annars något jag inte alls brukar tycka om...   ...

Av Mary - 14 maj 2009 21:06

  Plats: Systembolaget, kassa 3, Vasagatan, Stockholm Tid: Torsdag den 14 maj 2009, 18:09   Tänk er senariot... när jag kommer fram till kassan är det kanske sex personer före mig i kön. Det finns bara en kassa öppen och den som står näst i kön för a...

Av Mary - 12 maj 2009 21:56

  att TV-kvällen är så lång. Först Uggly Betty klockan åtta, därefter Desperata... men den tittar jag mest på i brist på annat. Sen kommer Christine, visst är hon väl underbar? Sist men inte minst Brothers and sisters, en av de bästa serierna ever......

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om omröstningar som dessa på denna blogg?
 Tråkiga
 Astråkiga
 Så tråkiga att man bara dör!
 Mjaa okej lite roliga är de kanske
 Roliga
 Så roliga att jag håller på att döööö!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards