Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Vin som present till nyfödda?

Av Mary - 28 april 2009 21:58

I helgen ska jag till Gotland och Visby för att hälsa på lite vänner. Det ska verkligen bli jätteroligt och trevligt. De har fått två små bebisar som jag ska få träffa, en pojke och en flicka och på fredag ska de ha en Välkommen-till-världen-fest för dem.


Jag har ju funderat lite på vad jag ska köpa för fin present till dessa två små bebisar. Jag har ju inte riktigt koll på sådana små barn, eller barn över huvud taget så det är inte det lättaste att komma på. Dessutom är föräldrarna väldigt stil- och modemedvetna så ska jag ge något måste det vara bra. De skulle ju naturligtvis bli glada oavsett, men jag sätter ju själv ribban högt när jag vet hur petiga de är.


En kollega föreslog att jag skulle köpa två viner som behöver lagras i typ 18 år, men det känns lite väl makabert att ge nyfödda vin. Jag vet inte, men alkohol är inte riktigt vad jag vill köpa till två små oförstörda bebisar. Är inte det helt sjukt att ens tänka tanken? Det lustiga är att det var en "proper" tjej som föreslog det och ännu värre var att ännu en "proper" tjej tyckte att det var en alldeles fantastisk idé. Jisses, vad jobbar jag med för människor egentligen? Nej något vin får de inte av mig de närmaste 20 åren.


Jag funderade sen fram och tillbaka på vad jag skulle köpa, de är ju dessutom två. Till slut kom jag på det, jag köpte en digital fotoram. Det var väl ändå en bra present? Då kan de ju alltid ha uppdaterade familjefoton. Dessutom kan de uppdatera den med vänner, familjemedlemar och annat löst folk. Till råga på allt så kan man spela upp filmer och musik i fotoramen, så när de blir lite större kan de få rörliga bilder och musik.


Jag känner mig riktigt nöjd med presenten faktiskt och det känns som om de kan ha nöje av den länge. Dessutom vet jag ju att föräldrarna älskar teknik så de kommer att bli jätteglada.


Sen är det ju så att även jag är svag för teknik ska jag erkänna. Jag har dock aldrig funderat på att köpa en digital fotoram tidigare. Efter att jag haft den hemma i ungefär en timma så övervägde jag dock helt seriöst på att behålla den för mig själv och köpa en ny till dem. Frågan är ju bara vad jag ska ha en digital fotoram till? Meeen den är ju så fin och det är ju sååå kul med elektronik!


Jag tror jag har besinnat mig för stunden... om jag ska vara realistisk så behöver jag ju faktiskt inte en sådan... Well, well time will tell.

 
 
Yoline

Yoline

29 april 2009 14:43

Åhh, Gotland - jag dör av avundsjuka här.. Jag MÅSTE åka dit snart för varje gång någon nämner öskrället får jag samma känsla som nyförälskade (som jag gissar att de känner menar jag ;)). Vilken superpresent! Jag ska på dop i juni och har grubblat mig blå på present men nu fick jag ju ett gratis tips här. Vin skulle aldrig föresväva mig heller, det känns sådär om jag ska vara ärlig. Hoppas du får en kanonhelg, njut lite av omgivningarna åt mig med. Pussar och kramar till finaste du

http://www.yolineonscreen.blogspot.com

 
Ingen bild

Miss V

29 april 2009 18:49

Hej Avundsjuka! Nu kom den på besök. Jag vill väl också till Gotland. Ta mig med!

Jag tycker det var en riktigt bra present. Jag kan säga att man får en massa skit som man suckar över och inte har varken nytta eller nöje av. Så fort presentgivaren har gått så stuvas det undan. Men det lär ju inte ske med din gåva. Hurra!

 
Ingen bild

Mary

30 april 2009 10:20

Youline:

Ja det ska verkligen bli härligt! Gotland är härligt och det ska bli skönt att vara där innan alla turister kommer dit också. :-)

Hehe ja visst var det en bra present? Jag tycker allt att du ska köpa en också! .-P

Pussar och kramar du fina!

 
Ingen bild

Mary

30 april 2009 10:22

Hahahaha men har du besöka av Frk Avundsjuka? Sicken tur du har, eller nåt! ;-)

Nej precis, jag vill ju inte att de ska få något som inte går att använda heller, hur kul är det? Nej den här lär de älska! :-)

 
Aylala

Aylala

30 april 2009 21:19

Min gudson fick portvin i doppresent. Den ska vi dela när han fyller tjugo hade jag tänkt. (Hans mamma är jättenyfiken på hur det kommer smaka men fanken heller att hon ska få veta.) Bara sexton år kvar nu... :-D

http://blogg.aftonbladet.se/16179

 
Ingen bild

Mary

3 maj 2009 18:46

Aylala:

Aah så du ska supa gudsonen under bordet på 20-årsdagen med portvin alltså? ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 19 maj 2009 21:21

NU har jag registrerat mitt företag! Wiiiii!!! Det är dock inte helt säkert att jag startar det ändå, men eftersom jag vet att det kan ta en hel oändlighet innan man får sitt företag registrerat och innan företagsnamnet godkänns har jag fått rådet at...

Av Mary - 17 maj 2009 09:47

  I fredags var jag ute och åt lunch med en kund till mig. Han har köpt tidigare och kommer förmodligen att köpa igen. Vi har fått en riktigt bra kontakt redan från första stund och han är en sådan som verkligen kan prata. Han pratar till och med mer...

Av Mary - 14 maj 2009 21:59

Lena Endré är helt fantastiskt vacker och dessutom en av Sveriges bästa skådespelare. Jag bara älskar denna reklam och reklam är annars något jag inte alls brukar tycka om...   ...

Av Mary - 14 maj 2009 21:06

  Plats: Systembolaget, kassa 3, Vasagatan, Stockholm Tid: Torsdag den 14 maj 2009, 18:09   Tänk er senariot... när jag kommer fram till kassan är det kanske sex personer före mig i kön. Det finns bara en kassa öppen och den som står näst i kön för a...

Av Mary - 12 maj 2009 21:56

  att TV-kvällen är så lång. Först Uggly Betty klockan åtta, därefter Desperata... men den tittar jag mest på i brist på annat. Sen kommer Christine, visst är hon väl underbar? Sist men inte minst Brothers and sisters, en av de bästa serierna ever......

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om omröstningar som dessa på denna blogg?
 Tråkiga
 Astråkiga
 Så tråkiga att man bara dör!
 Mjaa okej lite roliga är de kanske
 Roliga
 Så roliga att jag håller på att döööö!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards